Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистерията на алтернатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Направих малко сметки и нещо не разбирам.
    От втората осцилограма виждам, че импулсите са с период 60,6 ms. Това прави честота 16,5 Hz. Като разделя на 6 заради това, че те се получават на изхода не трифазна схема грец и без да отчитам формата на роторния магнитопровод, който вдига още честотата, получавам честотата на въртене на ротора 2,8 Hz. или 166 оборота в минута !?!?
    Как е възможно това при 2000 оборота на КВ?

    Или ако приемем, че шайбата на алтернатора е 2 пъти по-малка от тази на КВ, при 2000 оборота на КВ роторът на алтернатора ще се върти с 4000 об/мин. Като вземем впредвид това, че на всеки оборот се генерират по 6 импулса (пак ако приемем, че рототният магнитопровод е само с 2 полюса), излиза, че честотата на генерираните импулси трябва да е 400 Hz. Съответно периодът им трябва да е 2,5 ms вместо измерени 60.6 ms
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:28.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #77
      Втората осцилограма е с 200 микросекунди на деление. Което ще рече, че за една фаза имаме 400 микросекунди. Тъй като мерих няколко пъти, не съм убеден че тази снимка е точно при 2000 оборота. Но при 1500, 2000, 3000 картинката беше еднаква - всички фази са си там.
      Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
      Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
      Lancia Kappa 2.4 5.20

      Comment


      • #78
        Ясно. Така бива. Видях, че делта X е отчетено = 60,6320ms и затова се зачудих.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #79
          Е.. изпуши ми май едната намотка на алтернатора, явно е била тръгнала да пробива отдавна. Ще сменяме ротора и така.
          Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
            Е.. изпуши ми май едната намотка на алтернатора, явно е била тръгнала да пробива отдавна. Ще сменяме ротора и така.

            Ха така!
            От кога ви го казвам!
            За първата диаграма мен не ме интересува времевия интервал, а формата на кривата на тока. Ясно се вижда, че има долна синусоида.

            Освен това съществуват генератори, на които статора е свързан в триъгълник. Схемата не предлага звезден център, но има други преимущества.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #81
              Еееми, явно му е дошло времето. Сега мистерията е мога ли да сложа (пасва ли, като монтажни дупки алтернатор от Lancia Kappa или не. Отделно, ако не пасва купувам алтернатор на добра цена (може и с преебани четки и т.н.) защото по моргите искат крайно нереалистични суми.
              Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

              Comment


              • #82
                Смених алтернатора с друг втора ръка иии... отново зарежда добре студен и като загрее с консуматори пада на 12.9 - 13.2. Не знам какво да правя вече
                Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                  Смених алтернатора с друг втора ръка иии... отново зарежда добре студен и като загрее с консуматори пада на 12.9 - 13.2. Не знам какво да правя вече
                  Нищо. Караш си и да не ти пука! Щом няма проблем с акумулатора и консуматорите карай така.
                  Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                  Opel Astra J
                  ex:
                  Alfa Romeo 164 2.5TD
                  Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                  Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                    Нищо. Караш си и да не ти пука! Щом няма проблем с акумулатора и консуматорите карай така.
                    Още на първата страница от темата посъветвах колегата да не пипа но не слуша.
                    ...

                    Comment


                    • #85
                      Е статорът е щял да изгори така или иначе, сега пони имам части, ако на някой му трябват да свирка Ново реле, хубав ротор и лагери
                      Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                        Е статорът е щял да изгори така или иначе, сега пони имам части, ако на някой му трябват да свирка Ново реле, хубав ротор и лагери
                        Дали е щял да изгори или е станало от отваряне/затваряне/ръчкане можем само да предполагаме.
                        ...

                        Comment


                        • #87
                          Днес мерих още 2 коли със същия мотор и положението е 1:1 като при мен и явно си работят безпроблемно така. Явно наистина не съм спазил първото правило на инженера: когато нещо работи, не го пипай...
                          Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                          Comment


                          • #88
                            Така,да изтупам темата малко от прахта,имам подобни проблеми като на колегата описани в 1-ят пост.Колата не беше палена 10-а дни,вчера отивам в гаража да я изкарам и ядец,не иска да да запали,ток има но слаб,запалих като и подадохме ток от друга кола с кабели,покарах я малко и почна да пали,но днес сутринта пак няма палене.Акумулатора е нов на 6 месеца и е в гаранция,но днес мерих с мултицета и празен ход е 12,5-12,6 с доста консуматори,при спрян климатроник,но работеща перка на 2-ра степен беше 13.4-13.5 това ми се струва малко,но като гледам постовете по нагоре се замислям дали имам проблем с алтернатора или не?Замерването го направих след като бях запалил колата с кабели,тоест с изтощен акумулатор.

                            Comment


                            • #89
                              Вече е установено на 100%,че алтернатора е за ремонт,днес мерихме и на кабелите които излизат от него и беше 12.3-12.4,тоест нищо.Сега въпроса е да отремонтирам този или да търся друг втора ръка?Иначе като гледам къде е наврян ще е веселба?

                              Comment


                              • #90
                                Ремонтирай си твоя. Не искам да споря, но си мисля, че колегата просто си е сменил динамото с такова, което има същият проблем. Повредата може да е хронична, което не означава, че е допустима. Може просторежима на динамото да е толкова тежък, че масово да се скашкват.
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X